Dnia 4 maja 2018 roku, w piątek, podczas trwania matur, klasa 2b wraz z siostrą Mironą i panią Małgorzatą Nygą, wybrała się na wycieczkę do Warszawy. Wyruszyliśmy autokarem o godz. 7.30 w stronę Warszawy. Na miejsce dotarliśmy około godziny 11.00.

Pierwszym punktem wycieczki było Muzeum Powstania Warszawskiego. Klasa została podzielona na dwie grupy, do których przydzielono po jednym nauczycielu
i przewodniku. Głównymi tematami zwiedzania był powstańczy dzień powszedni i stolica
w ruinach. Zobaczyliśmy wiele ciekawych eksponatów i zdjęć. Dowiedzieliśmy się czyja twarz widnieje na pomniku Warszawskiej Syrenki, jak wyglądała organizacja szpitala, jakie rodzaje broni były używane oraz co jadali ludzie podczas powstania, jak wielkie zniszczenia poniosło miasto. Na koniec zwiedzania zostaliśmy zaprowadzeni do sali, w której podzielono nas na trzy grupy. Jedna z grup miała za zadanie przygotować kartkę z pamiętnika powstańca, druga cywila, a trzecia lekarza. Następnie czytaliśmy na forum nasze prace.

Kolejnym punktem wycieczki było ogólne zwiedzanie Warszawy. Z panią przewodnik spotkaliśmy się tuż po wyjściu z Muzeum Powstania Warszawskiego. Przejechaliśmy autokarem pod Muzeum Historii Żydów Polskich Polin i stojący obok Pomnik Bohaterów Getta. Jest to teren, gdzie niegdyś było getto żydowskie. Na pomniku poustawiane były kamienie. Zdziwiło nas to, jednak pani przewodnik wyjaśniła nam
tę sytuację. Pomnik ten jest bowiem symbolicznym grobem wszystkich Żydów zamordowanych podczas Holokaustu. Żydzi na grobach nie zapalają zniczy ani nie składają kwiatów, ale kamienie, co tłumaczyło ich obecność na pomniku. Obok pomnika znajdował się skwer imienia Ireny Sendlerowej, która jako pielęgniarka miała wstęp do getta.
Gdy zobaczyła, jak nędzne warunki panują w getcie, próbowała wyprowadzić z niego chociaż dzieci, by mogły rozpocząć nowe, lepsze życie pod innym nazwiskiem u polskich rodzin.
W ten sposób udało jej się uratować ok. 2500 żydowskich dzieci. Niedaleko Pomnika Bohaterów Getta stał drugi pomnik – Ławeczka Jana Karskiego. Jan Karski podczas II wojny światowej przekazywał aliantom informacje o sytuacji w okupowanej Polsce.
Był m.in. w Anglii i USA. Mówił o holokauście i nieludzkich zachowaniach nazistów.

Następnie autokarem przejechaliśmy w pobliże Zamku Królewskiego i Wieży Zygmunta. Rozciągał się stamtąd widok na Stadion Narodowy. Potem przeszliśmy
pod kościół św. Jana, przy którym odgrywa się scena przedstawiona na obrazie Jana Matejki „Uchwalenie Konstytucji 3 Maja”. Za kościołem znajduje się stary dzwon. Pani przewodnik powiedziała nam, że okoliczna ludność wierzy, że gdy będzie się skakać na lewej nodze wokół dzwona pięć razy i wypowie się życzenie, spełni się ono. Z upodobaniem
więc zaczęliśmy wypełniać warunki spełnienia się życzenia. Kiedy już wszyscy chętni wyznali swoje pragnienia, ruszyliśmy w dalszą drogę. Kolejnym punktem była Góra Gnojna, z której rozciągał się widok na Wisłę. Przeszliśmy dalej małą uliczką z malowniczymi kamieniczkami w stronę starówki. Na jej środku stała Syrenka Warszawska. Pani przewodnik opowiedziała nam jej historię. Wokół starówki znajdowało się dużo restauracji. Pani przewodnik powiedziała nam, że w lecie dobrze prosperują, bowiem turystów nie brakuje, jednak w zimie, kiedy ruch jest mniejszy, brakuje pieniędzy na utrzymanie lokali. Rozwiązano ten problem tworząc zimą na starówce lodowisko, które przyciągnęło klientów. Naszym kolejnym celem stał się Belweder, a następnie pomnik Piłsudskiego i plac Piłsudskiego z Grobem Nieznanego Żołnierza. Były na nim wypisane różne bitwy,
w których brali udział Polacy. Dowiedzieliśmy się, że w środku grobu znajduje się ziemia przywieziona z miejsc, w których odbywały się walki zbrojne. Obok Grobu Nieznanego Żołnierza znajduje się Ławeczka Chopina, grająca jeden z utworów tego kompozytora. Za placem Piłsudskiego znajduje się Ogród Saski razem z malowniczą fontanną. Przeszliśmy się nim i skierowaliśmy się w stronę autokaru.

Na tym zakończyła się nasza wyprawa do Warszawy. Podziękowaliśmy pani przewodnik za opowiedzenie nam tylu ciekawych rzeczy o stolicy Polski, a potem udaliśmy się w drogę powrotną, podczas której mieliśmy zaszczyt gościć w jednym z przydrożnych barów McDonald’s.