2 marca PASMO KLONOWSKIE

Po prawie miesiącu przerwy wróciliśmy na szlaki. Zaczęliśmy w Psarach i po krótkim przedzieraniu się przez las dotarliśmy na szlak. Zdobyliśmy Bukową Górę na której podziwialiśmy piękne formacje skalne. Po przerwie na herbatkę ruszyliśmy w dalszą drogę. Całe szczęście pogoda dopisała i umożliwiła pierwsze tegoroczne opalanie. Naładowani witaminą D wybraliśmy się na wspólny posiłek, po czym wróciliśmy do domów.

9 lutego DALESZYCE – WIDEŁKI

Jak to mówią do dwóch razy sztuka. W końcu mogliśmy przejść tę malowniczą trasę. Po szybkich zakupach w Daleszycach ruszyliśmy na szlak. Na jednym z poprzednich rajdów skończyliśmy z mokrymi butami, jednak tym razem lód był znacznie grubszy, dając nam możliwość szybszego dotarcia do celu. Niestety kilka razy lód nas zawiódł oraz czasami występowały problemy z równowagą. Nietypowe umiejętności fotograficzne zaprezentowała nam Natalia. Rajd zakończyliśmy w jedyny prawidłowy sposób czyli bitwą na śnieżki.

25 stycznia KARCZÓWKA – PATROL

Plany były nieco inne, jednak skorzystaliśmy z przeciwności losu i urządziliśmy rajd po naszym wspaniałym mieście. Nie uniknęliśmy licznych upadków, lecz nie zniechęciło nas to w żadnym stopniu. Dużo czasu spędziliśmy na zabawie w rezerwacie „Grabina”, gdzie udało nam się sprostać oblodzonym ścianom. Z niewiadomych przyczyn, każdy miał na sobie cudzą czapkę. Podejście na Patrol, a następnie zejście z niego, nie było zadaniem prostym, ale razem z przyjaciółmi spoza szkoły udowodniliśmy, że nie ma dla nas rzeczy niemożliwych.

5 stycznia – ŁAGÓW – WIDEŁKI

Ze względu na to, że nie chcieliśmy marnować ferii, siedząc w domu, wybraliśmy się na kolejny rajd, korzystając z dobrej pogody. Odwiedziliśmy nawet pełen pułapek dom hobbita, po czym ruszyliśmy w dalszą drogę. Idąc, wpadaliśmy w liczne i ukryte pod śniegiem kałuże. Pod koniec rajdu, pogoda znacznie się pogorszyła, ale i tak zrobiliśmy wspaniałe zdjęcia. Rajd zwieńczony został wyczerpującą bitwą na śnieżki. Zmęczeni, mokrzy od śniegu, lecz szczęśliwi, wróciliśmy do domów.

28 grudnia – RAJD ABSOLWENTÓW

Tuż po świętach nadarzyła się okazja zorganizowania rajdu, na który będą mogli przyjść absolwenci naszej szkoły. Sam pomysł zrodził się właśnie w ich głowach.  Wędrówkę rozpoczęliśmy od Bukówki. Trasa biegła niebieskim szlakiem przez Telegraf. Mimo że różnica wiekowa między najmłodszymi a najstarszymi uczestnikami rajdu była spora (9 lat), w rzeczywistości nie była odczuwalna. Słuchając opowieści klubowiczów sprzed wielu lat doszliśmy do wniosku, że w Autsajderze niewiele się zmieniło. Spacer skończyliśmy na Białogonie. Tam siedzieliśmy jeszcze dłuższą chwilę przy pizzy, wciąż wspominając. Był to rekordowy rajd, jeśli chodzi o liczbę osób. Było nas ponad 40 osób, w tym 7 prezesów. Mamy szczerą nadzieję, że nie było to ostatnie takie spotkanie!

15 grudnia – BIELINY – ŁAGÓW

Korzystając z tego, że przez ostatnie kilka dni napadało trochę śniegu, pełni entuzjazmu ruszyliśmy na rajd. Biały puch na ziemi i drzewach sprawił, że powstało podczas niego wiele zdjęć. Nie obyło się również bez bitwy na śnieżki. Od zimna ratowała nas ciepła herbatka. W Łagowie, dzięki uprzejmości pana ze Szkolnego Schroniska Młodzieżowego, na autobus powrotny czekaliśmy w cieple. Mamy nadzieję, że osoby uczestniczące w rajdzie pierwszy raz zostaną z nami na długo!

24-25 listopada 2018 –  BESKID ŻYWIECKI

Wyruszyliśmy na naszą pierwszą w tym roku szkolnym wyprawę poza województwo Świętokrzyskie. Wśród naszej prawie dwudziestoosobowej grupy znaleźli się zarówno drugo- i trzecioklasiści, jak i pierwszaki, dla których była to pierwsza taka wycieczka. Naszą wspinaczkę zaczynaliśmy w Zawojach, skąd przewędrowaliśmy do schroniska Markowe Szczawiny. Pierwszego dnia zdobyliśmy Małą Babią Górę. Nazajutrz weszliśmy na Babią Górę. Widoki stamtąd na długo zostaną nam w pamięci. Wróciliśmy do Kielc szczęśliwi, zintegrowani i gotowi na nowe przygody.

10 listopada 2018 – ŚWIĘTA KATARZYNA – NOWA SŁUPIA

10 listopada kontynuowaliśmy wędrówkę czerwonym szlakiem, którą rozpoczęliśmy w zeszłym roku szkolnym. Weszliśmy na teren Świętokrzyskiego Parku Narodowego, zdobyliśmy Łysicę oraz Łysiec. Świetnie bawiliśmy się, zapoznając pierwszaków z grami integracyjnymi, tak samo jak przez resztę rajdu. Wieczorem, gdy zrobiło się już nieco chłodno, zeszliśmy do Nowej Słupi i wróciliśmy do Kielc.

13 października 2018 – WIERNA RZEKA – CHĘCINY

13 października wyruszyliśmy na drugi już w tym roku rajd po Górach Świętokrzyskich. Nasza trasa miała swój początek na peronie w Wiernej Rzece. Idąc żółtym szlakiem jak zwykle świetnie się bawiliśmy i zacieśnialiśmy więzi, które nawiązaliśmy na rajdzie integracyjnym. Weszliśmy na Górę Miedziankę, gdzie podziwialiśmy piękne widoki. W Chęcinach świętowaliśmy urodziny dwojga członków klubu i w świetnych humorach weszliśmy do autobusu powrotnego.

22 września 2018 – RAJD INTEGRACYJNY

Po udanej promocji w pierwszych klasach, 22 września zorganizowaliśmy rajd integracyjny dla nowych członków klubu. Spotkaliśmy się pod szkołą, gdzie po krótkim przedstawieniu się przetransportowaliśmy się na Białogon. Stamtąd poszliśmy w kierunku Chęcin przez Biesak, Patrol i Zelejową Górę. Droga była przepełniona rozmowami, śmiechem,  a czasem również cichymi stękami na bardziej stromych podejściach.  W Chęcinach mieliśmy trochę czasu na jeszcze lepsze poznanie się podczas godzinnego czekania na autobus powrotny. Mamy szczerą nadzieję, że zaszczepiliśmy w pierwszoklasistach ducha przygody i że nie opuszczą nas szybko!

8-9 września 2018 – TATRY

W nocy z piątku na sobotę 8 września 2018 r. dziesięcioosobową grupą uczniów wraz z panią Górniak wyruszyliśmy w Tatry. Pogoda była zagadką, ale nie chcieliśmy rezygnować z tak długo wyczekiwanego wyjazdu. W rezultacie pierwszego dnia trochę zmokliśmy, ale nie przeszkodziło nam to w zdobywaniu kolejnych szczytów! Wędrowaliśmy głównie Doliną Chochołowską i Kościeliską, zdobyliśmy Grzesia i Rakoń. Drugiego dnia nie odpuściliśmy sobie również Jaskini Mylnej. Nieco po 23:00 wróciliśmy pociągiem do Kielc. Było to bardzo zadowalające rozpoczęcie nowego roku szkolnego.  Na kolejny rajd pójdziemy już z pierwszoklasistami!