Wycieczka klasy 1A

26.maja 2023r. klasa 1A pod opieką wychowawczyni Lidii Marzec oraz pani pedagog Agnieszki Syzdół wybrała się na wycieczkę do Skarżyska -Kamiennej. Pogoda była tego dnia przepiękna. Świeciło słońce, ale nie było upału. O godz. 07:55 zgromadziliśmy się przy Tymczasowym Dworcu Kolejowym. Po paru minutach wsiedliśmy do pociągu, a następnie odjechaliśmy ze stacji. Podróż przebiegła komfortowo. W pociągu na szczęście nie było tłoku. Gdy dojechaliśmy na miejsce, najpierw podziwialiśmy stary parowóz z 1948 roku zaprojektowany na bazie przedwojennej lokomotywy. Następnie przeszliśmy na przystanek autobusowy, z którego odjechaliśmy do Muzeum Orła Białego. Muzeum było podzielone na dwie strefy. Pierwsza z nich to teren otwarty, na którym znajdowały się liczne eksponaty związane z historią wojskowości, np. samoloty, statki, czołgi, wozy pancerne, rakiety itp. Pan przewodnik opowiadał z pasją, do czego służył dany sprzęt. Do wnętrza jednego z samolotów z II wojny światowej mogliśmy wejść, a nawet usiąść w kabinie pilota. Następnie udaliśmy się do drugiej części Muzeum, czyli do budynku, w którym wyeksponowano wszelkiego typu uzbrojenie, m.in. mundury oraz hełmy noszone przez żołnierzy, a także broń palną. Niektórzy nabyli pamiątki w sklepiku znajdującym się w Muzeum. Następnie ruszyliśmy na przystanek. Autobus zawiózł nas w okolice Sanktuarium Matki Bożej Ostrobramskiej. Po drodze do Kościoła zdążyliśmy wejść na szybki posiłek do restauracji MacDonalds. W Sanktuarium podziwialiśmy przepiękne witraże oraz wystrój kościoła. Ciekawą historię tego miejsca przedstawiała nam Pani przewodnik. Najbardziej utkwiła nam w pamięci historia uzdrowienia pewnej kobiety za wstawiennictwem Matki Bożej Ostrobramskiej. Kobieta była poważnie chora, ale prosiła Matkę Bożą, aby mogła wychować swoje dzieci. Wkrótce okazało się, że chora została cudownie uzdrowiona i mogła jeszcze przez długie lata cieszyć się rodziną. Następnie udaliśmy się na dworzec. Do odjazdu pociągu zostało już niewiele czasu, wiec musieliśmy się bardzo spieszyć. Do Kielc dotarliśmy około godz. 16.00. Na dworcu rozstaliśmy się z opiekunami. Wycieczka była niezapomnianym przeżyciem!!!